'Menu
Ik ga mijn buitenschrijnwerk Zelf plaatsen of Laten plaatsen
  • Alles over Creazza

  • Wat is Creazza?

    Creazza is een onafhankelijk online platform voor schrijnwerk op maat, dat fabrikanten, consumenten en installateurs met elkaar verbindt.

    Zie ons huidig online gammaRolluiken, vliegenramen, rolpoorten, sectionaalpoorten, screens, zonnetenten, terraszonwering, verandazonwering, pvc ramen en deuren, ...

  • Wat is het Creazza netwerk?

    Creazza beschikt over een uitgebreid netwerk van vakspecialisten (plaatsers en adviseurs), die na uw aanvraag zorgen voor opmetingen en installatiewerkzaamheden. In geval u een beroep wenst te doen op de diensten van deze vakspecialist(en), verloopt dan ook alles via onze webshop aan vaste voorgestelde prijzen waar zelden vanaf geweken wordt.

  • Is Creazza een Belgisch bedrijf?

    Ja, bovendien wordt 100% van de producten die wij verkopen, geassambleerd in België in één van onze productielijnen in de fabrieken regio's Waregem, Bornem, Charleroi, Lokeren, Beringen, Waver en Brussel.

  • Hoe is de prijszetting van Creazza opgebouwd?

    Dankzij de omzet en schaalgrote van ons platform, onze geavanceerde productconfigurator en onze langdurige relaties met leveranciers kunnen we garanderen dat onze prijzen lager liggen dan wanneer u rechtstreeks zou kunnen aankopen bij de fabrikant.

    Wij hanteren een online korting van 15% op de adviesprijzen van de leveranciers.

    Dit kunnen wij door geen kosten te maken om een prijsofferte ter plaatse te komen maken en door geen showrooms te gebruiken.

  • Heeft Creazza ook nog andere webwinkels?

    Creazza bouwt volop aan online prijslijsten om andere schrijnwerkgerelateerde maatproducten te kunnen aanleveren zonder dat u op voorhand iemand moet langs laten komen. Indien u uw product niet vind, kan je steeds alsnog contact opnemen met ons waarna we u op de klassieke manier gaan helpen (opmeten/offerte/bestelbon/...). Klik hier voor het algemeen online contactformulier. Creazza heeft er ook voor gekozen om alle producten onder 1 url te bundelen en geen verschillende url's op te maken.

  • Wanneer en hoe is Creazza bereikbaar?

    Creazza is telefonisch doorlopend bereikbaar op elke werkdag tussen 8 en 20u, via het nationaal nummer 0800/62.986. U kan ook steeds een mail sturen naar info@creazza.be of via ons online formulier.

  • Heeft Creazza extra diensten tov een ander webshops?

    Ja, Creazza kan u ter plaatse ondersteunen zodat u zeker het juiste materiaal besteld. LET OP; de opmetingskosten zijn 125 € indien er geen bestelling volgt van minimum 750 €. En Creazza heeft ook een plaatsersnetwerk verspreid over gans Vlaanderen om uw bestelde producten te plaatsen of uw huidige producten te herstellen.

  • Bestellen

  • Hoe werkt de Creazza productconfigurator?

    Het principe van onze productconfigurator is over al onze voorgestelde producten identiek;

    eerst dient u een product of productgroep te selecteren, daarna geeft u de binnen-, buiten-, dag-, afgewerkte afmetingen in, vervolgens kiest u tussen de verschillende opties en eigenschappen om daarna te kiezen voor de plaatsingsmogelijkheden (doe het zelf, vast werkpakket of totale plaatsing).

    Tot slot vult u uw persoonlijke gegevens in  en kiest u één van de betalingsmogelijkheden zodat we uw bestelling definitief kunnen afronden.

    Daarna krijgt u automatisch een bevestigingsmail en steken we uw bestelling direct in de planning van de Belgische fabrikant om zo snel mogelijk en voor 95% binnen de beloofde levertermijn het pakket bij u te leveren

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Eens u uw product op maat heeft samengesteld in de productconfigurator, kan u het product en eventuele diensten bestellen. Komt u er niet uit? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op via het nationaal nummer 070/69.00.53 of via info@creazza.be .

  • Ik heb een bijzondere configuratie nodig die ik niet kan samenstellen. Wat moet ik doen?

    Contacteer ons via het nationaal nummer 0800/62.986 of via info@creazza.be voor een vrijblijvende offerte op maat.

  • Wat is de leveringstermijn? Kan dit niet sneller?

    Omdat Creazza uw bestelling op maat laat produceren door een gespecialiseerde productielijn in één van de productiesites verspreid over België, is het niet mogelijk om de leveringstermijn in te korten. Als u zo lang niet kan wachten, raden wij u aan om voor een standaard product te kiezen bij een collega.

    Na de online configuratie kan je de juiste leveringstermijn aflezen, omdat deze leveringstermijnen onder invloed van uw specificaties kan verschillen.

  • Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

    Ten laatste 5 werkdagen na ontvangst van de goederen krijgt u de aankoopfactuur toegestuurd via mail. Indien je dit anders wil, dan mag je dit steeds vermelden in het opmerkingen vak op het eind van uw bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Het is helaas niet mogelijk om een bestelling - nadat u deze doorgestuurd heeft - nog te wijzigen of te annuleren.

  • Ik wil graag een verschillend facturatie- en leveringsadres ingeven. Kan dat?

    Dat is mogelijk. U dient beide adressen in te geven bij uw bestelling of in uw profiel.

  • Betalen

  • Moet ik het volledige bedrag betalen bij de bestelling of is een voorschot voldoende?

    U kan kiezen uit twee betalingsopties; contant of met voorschot. Als u kiest voor contante betaling, dient u het volledige bedrag te betalen bij de bestelling, maar krijgt u een korting van 2%. Deze korting wordt automatisch in mindering gebracht op het te betalen bedrag.

    Kiest u voor een betalingsoptie op basis van een voorschot, dan dient u bij de bestelling een voorschot van 15% te betalen. Het resterende bedrag (85%) dien je ten laatste tijdens de levering te betalen. 

  • Hoe kan ik genieten van een korting van 2% op mijn bestelling?

    Als u kiest voor contante betaling, en dus het volledige bedrag betaalt bij bestelling, heeft u recht op 2% korting. Deze korting wordt meteen verrekend bij uw bestelling.

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    Bij het afronden van uw bestelling kan u de betaalmethode kiezen. Creazza ondersteunt betaling via overschrijving, Bancontact, Maestro, Visa, MasterCard, iDeal, MyBank, Paypal of bankoverboeking (via de betaalprovider). LET OP: een bestelling wordt enkel in productie gestoken nadat de betaling is ontvangen.

  • De overschrijving via Bancontact is mislukt. Wat nu?

    In dat geval kan u best eerst nakijken op uw rekening of het geld al afgeschreven is of niet. Als dat niet het geval is, kan u best de bestelling opnieuw plaatsen. Als het geld wel al afgeschreven is van uw rekening en u heeft een uur na de betaling nog steeds geen bevestiging per mail ontvangen, kan u ons best contacteren via het nationaal nummer 0800/62.986 of via info@creazza.be.

  • Mijn creditcard werd geweigerd. Wat nu?

    Als u een melding krijgt dat uw creditcard geweigerd werd, storten wij het gereserveerde bedrag meteen terug. U kan de bestelling dan opnieuw plaatsen via overschrijving, Bancontact, iDeal, Visa of bankoverboeking (bij de betaalprovider).

  • Hoeveel BTW moet ik betalen?

    In sommige situaties is Creazza - conform de Belgische wetgeving - verplicht om 21% BTW te rekenen. 

    Op rolluiken, vliegenramen, garagedeuren, screens en zonweringen kan het ook aan 6% indien u één of meerdere van de plaatsingspakketten bij besteld.

  • Kan Creazza ook zonder BTW leveren?

    Dat is mogelijk, op voorwaarde dat de goederen besteld worden door een onderneming en de maatschapelijke zetel van de onderneming zich buiten België bevindt. Of indien je de bestelling uitvoert met plaatsingspakket en je beschikt over een geldig btw nummer. In dat geval zal onze betaalmodule automatisch het btw-bedrag verleggen (intracommunautair of medecontractant).

  • Leveringen

  • Kan ik leveringen terugsturen of ruilen?

    Omdat Creazza enkel op maat gemaakte producten verkoopt, is dit helaas niet mogelijk. Producten die niet op maat gemaakt worden zullen we steeds met doorverwijzingen naar collega's aanduiden.

  • Welke zijn de garantievoorwaarden?

    Creazza biedt een standaard garantietermijn van twee jaar, bekijk onze garantieperiodes op het eind van elke configuratie. Omdat we steeds op maat van uw vraag produceren, kunnen we je pas de juiste garantieperiode laten weten als het specifieke product geconfigureert is. Onze garantieperiodes lopen tot 7 jaar.

  • Mijn product is geleverd, maar is niet compleet. Hoe kan dit opgelost worden?

    U doet er goed aan om de bestelde goederen en materialen grondig te controleren bij de levering. Als er bepaalde zaken zouden ontbreken, dient u ons hierover te contacteren op info@creazza.be. U mag erop rekenen dat wij vervolgens al het mogelijke doen om het probleem snel en tot uw tevredenheid op te lossen. We hebben in al onze productielijnen verschillende camera's waardoor we exact kunnen opvragen wat er in jullie pakket gestoken is.

  • Welke zijn de leveringsmogelijkheden die Creazza aanbiedt?

    We leveren altijd tot aan de voordeur, indien u inclusief plaatsing vraagt zal de levering bij de installateur gebeuren en deze komt dan plaatsen met het benodigde materiaal. Waardoor je maar eenmaal gestoord wordt.

    Als het grotere / langere / zwaardere pakketen zijn, is het mogelijk na overleg met de installateur dat deze alsnog eerst worden geleverd en nadien pas geplaatst worden.

  • Wat als ik niet thuis ben op het afgesproken leveringsmoment?

    Daags voordien sturen we een mail om onze komst voor te bereiden.

    Gemiddeld een half uur voor aankomst mag je nog een berichtje verwachten van onze transporteur.

    Als je alsnog niet aanwezig kan zijn zullen we het pakket ofwel rond uw woning ofwel bij de buren afgeven.

  • Ik heb de levering niet ontvangen op het afgesproken leveringsmoment. Wat nu?

    Gelieve ons hierover te berichten via info@creazza.be, binnen de 24u na het voorziene leveringstijdstip. Wij starten dan meteen een onderzoek bij de transporteur of de installateur.

  • Wat als de bestelde producten of materialen achteraf niet blijken te passen?

    Creazza zorgt dat de afmetingen van de geleverde producten of materialen precies overeenkomen met die van de bestelling, en dat binnen de toelaatbare normen.

    Als de afmetingen van het geleverde desondanks toch niet overeen komen met de afmetingen die op de bestelling vermeld werden, dan zal Creazza zo snel mogelijk de materialen kosteloos vervangen door materialen met de juiste afmetingen. Contacteer ons via info@creazza.be.

  • Veelgestelde vragen

  • Configurator vragen

  • Hoe is de prijszetting van Creazza opgebouwd?

    Dankzij de omzet en schaalgrote van ons platform, onze geavanceerde productconfigurator en onze langdurige relaties met leveranciers kunnen we garanderen dat onze prijzen lager liggen dan wanneer u rechtstreeks zou kunnen aankopen bij de fabrikant.

    Wij hanteren een online korting van 15% op de adviesprijzen van de leveranciers.

    Dit kunnen wij door geen kosten te maken om een prijsofferte ter plaatse te komen maken en door geen showrooms te gebruiken.

  • Wanneer en hoe is Creazza bereikbaar?

    Creazza is telefonisch doorlopend bereikbaar op elke werkdag tussen 8 en 20u, via het nationaal nummer 0800/62.986. U kan ook steeds een mail sturen naar info@creazza.be of via ons online formulier.

  • Ik heb een bijzondere configuratie nodig die ik niet kan samenstellen. Wat moet ik doen?

    Contacteer ons via het nationaal nummer 0800/62.986 of via info@creazza.be voor een vrijblijvende offerte op maat.

  • Wat is de leveringstermijn? Kan dit niet sneller?

    Omdat Creazza uw bestelling op maat laat produceren door een gespecialiseerde productielijn in één van de productiesites verspreid over België, is het niet mogelijk om de leveringstermijn in te korten. Als u zo lang niet kan wachten, raden wij u aan om voor een standaard product te kiezen bij een collega.

    Na de online configuratie kan je de juiste leveringstermijn aflezen, omdat deze leveringstermijnen onder invloed van uw specificaties kan verschillen.

  • Veelgestelde PRO vragen

  • Alles over Creazza PRO

  • Wat is Creazza?

    Creazza is een onafhankelijk online platform voor schrijnwerk op maat, dat fabrikanten, consumenten en installateurs met elkaar verbindt.

    Zie ons huidig online gammaRolluiken, vliegenramen, rolpoorten, sectionaalpoorten, screens, zonnetenten, terraszonwering, verandazonwering, pvc ramen en deuren, ...

  • Is Creazza een Belgisch bedrijf?

    Ja, bovendien wordt 100% van de producten die wij verkopen, geassambleerd in België in één van onze productielijnen in de fabrieken regio's Waregem, Bornem, Charleroi, Lokeren, Beringen, Waver en Brussel.

  • Hoe is de prijszetting van Creazza opgebouwd?

    Dankzij de omzet en schaalgrote van ons platform, onze geavanceerde productconfigurator en onze langdurige relaties met leveranciers kunnen we garanderen dat onze prijzen lager liggen dan wanneer u rechtstreeks zou kunnen aankopen bij de fabrikant.

    Wij hanteren een online korting van 15% op de adviesprijzen van de leveranciers.

    Dit kunnen wij door geen kosten te maken om een prijsofferte ter plaatse te komen maken en door geen showrooms te gebruiken.

  • Bestellen als PRO

  • Hoe werkt de Creazza productconfigurator?

    Het principe van onze productconfigurator is over al onze voorgestelde producten identiek;

    eerst dient u een product of productgroep te selecteren, daarna geeft u de binnen-, buiten-, dag-, afgewerkte afmetingen in, vervolgens kiest u tussen de verschillende opties en eigenschappen om daarna te kiezen voor de plaatsingsmogelijkheden (doe het zelf, vast werkpakket of totale plaatsing).

    Tot slot vult u uw persoonlijke gegevens in  en kiest u één van de betalingsmogelijkheden zodat we uw bestelling definitief kunnen afronden.

    Daarna krijgt u automatisch een bevestigingsmail en steken we uw bestelling direct in de planning van de Belgische fabrikant om zo snel mogelijk en voor 95% binnen de beloofde levertermijn het pakket bij u te leveren

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Eens u uw product op maat heeft samengesteld in de productconfigurator, kan u het product en eventuele diensten bestellen. Komt u er niet uit? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op via het nationaal nummer 070/69.00.53 of via info@creazza.be .

  • Ik heb een bijzondere configuratie nodig die ik niet kan samenstellen. Wat moet ik doen?

    Contacteer uw persoonlijke Creazza account manager of via info@creazza.be voor een vrijblijvende offerte op maat.

  • Wat is de leveringstermijn? Kan dit niet sneller?

    Omdat Creazza uw bestelling op maat laat produceren door een gespecialiseerde productielijn in één van de productiesites verspreid over België, is het niet mogelijk om de leveringstermijn in te korten. Als u zo lang niet kan wachten, raden wij u aan om voor een standaard product te kiezen bij een collega.

    Na de online configuratie kan je de juiste leveringstermijn aflezen, omdat deze leveringstermijnen onder invloed van uw specificaties kan verschillen.

  • Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

    Ten laatste 5 werkdagen na ontvangst van de goederen krijgt u de aankoopfactuur toegestuurd via mail. Indien je dit anders wil, dan mag je dit steeds vermelden in het opmerkingen vak op het eind van uw bestelling.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Het is helaas niet mogelijk om een bestelling - nadat u deze doorgestuurd heeft - nog te wijzigen of te annuleren.

  • Ik wil graag de bestelling laten leveren bij mijn klant, kan dit?

    Ja, je kan voor elke bestelling een ander leveradres ingeven. Dan leveren we uw bestelling op het leveradres naar keuze in Vlaanderen.

  • Betalen als PRO

  • Moet ik het volledige bedrag betalen bij de bestelling of is een voorschot voldoende?

    U kan kiezen uit twee betalingsopties; contant of met voorschot. Als u kiest voor contante betaling, dient u het volledige bedrag te betalen bij de bestelling, maar krijgt u een korting van 2%. Deze korting wordt automatisch in mindering gebracht op het te betalen bedrag.

    Kiest u voor een betalingsoptie op basis van een voorschot, dan dient u bij de bestelling een voorschot van 15% te betalen. Het resterende bedrag (85%) dien je ten laatste tijdens de levering te betalen. 

  • Hoe kan ik genieten van een korting van 2% op mijn bestelling?

    Als u kiest voor contante betaling, en dus het volledige bedrag betaalt bij bestelling, heeft u recht op 2% korting. Deze korting wordt meteen verrekend bij uw bestelling.

  • Wat is de leveringstermijn? Kan dit niet sneller?

    Omdat Creazza uw bestelling op maat laat produceren door een gespecialiseerde productielijn in één van de productiesites verspreid over België, is het niet mogelijk om de leveringstermijn in te korten. Als u zo lang niet kan wachten, raden wij u aan om voor een standaard product te kiezen bij een collega.

    Na de online configuratie kan je de juiste leveringstermijn aflezen, omdat deze leveringstermijnen onder invloed van uw specificaties kan verschillen.

  • De overschrijving via Bancontact is mislukt. Wat nu?

    In dat geval kan u best eerst nakijken op uw rekening of het geld al afgeschreven is of niet. Als dat niet het geval is, kan u best de bestelling opnieuw plaatsen. Als het geld wel al afgeschreven is van uw rekening en u heeft een uur na de betaling nog steeds geen bevestiging per mail ontvangen, kan u ons best contacteren via het nationaal nummer 0800/62.986 of via info@creazza.be.

  • Mijn creditcard werd geweigerd. Wat nu?

    Als u een melding krijgt dat uw creditcard geweigerd werd, storten wij het gereserveerde bedrag meteen terug. U kan de bestelling dan opnieuw plaatsen via overschrijving, Bancontact, iDeal, Visa of bankoverboeking (bij de betaalprovider).

  • Hoeveel BTW moet ik betalen?

    De btw die wij rekenen is 21%, hierdoor bevestigen wij nogmaals dat we geen buitenlands bedrijf zijn.

  • Leveringen

  • Kan ik leveringen terugsturen of ruilen?

    Omdat Creazza enkel op maat gemaakte producten verkoopt, is dit helaas niet mogelijk. Producten die niet op maat gemaakt worden zullen we steeds met doorverwijzingen naar collega's aanduiden.

  • Welke zijn de garantievoorwaarden?

    Creazza biedt een standaard garantietermijn van twee jaar, bekijk onze garantieperiodes op het eind van elke configuratie. Omdat we steeds op maat van uw vraag produceren, kunnen we je pas de juiste garantieperiode laten weten als het specifieke product geconfigureert is. Onze garantieperiodes lopen tot 7 jaar.

  • Mijn product is geleverd, maar is niet compleet. Hoe kan dit opgelost worden?

    U doet er goed aan om de bestelde goederen en materialen grondig te controleren bij de levering. Als er bepaalde zaken zouden ontbreken, dient u ons hierover te contacteren op info@creazza.be. U mag erop rekenen dat wij vervolgens al het mogelijke doen om het probleem snel en tot uw tevredenheid op te lossen. We hebben in al onze productielijnen verschillende camera's waardoor we exact kunnen opvragen wat er in jullie pakket gestoken is.

  • Wat als ik niet thuis ben op het afgesproken leveringsmoment?

    Daags voordien sturen we een mail om onze komst voor te bereiden.

    Gemiddeld een half uur voor aankomst mag je nog een berichtje verwachten van onze transporteur.

    Als je alsnog niet aanwezig kan zijn zullen we het pakket ofwel rond uw woning ofwel bij de buren afgeven.

  • Ik heb de levering niet ontvangen op het afgesproken leveringsmoment. Wat nu?

    Gelieve ons hierover te berichten via info@creazza.be, binnen de 24u na het voorziene leveringstijdstip. Wij starten dan meteen een onderzoek bij de transporteur of de installateur.

  • Wat als de bestelde producten of materialen achteraf niet blijken te passen?

    Creazza zorgt dat de afmetingen van de geleverde producten of materialen precies overeenkomen met die van de bestelling, en dat binnen de toelaatbare normen.

    Als de afmetingen van het geleverde desondanks toch niet overeen komen met de afmetingen die op de bestelling vermeld werden, dan zal Creazza zo snel mogelijk de materialen kosteloos vervangen door materialen met de juiste afmetingen. Contacteer ons via info@creazza.be.