FAQ

  • Alles over Creazza

  • Wat is Creazza?

    Creazza is een onafhankelijk online platform voor schrijnwerk op maat, dat fabrikanten, consumenten en installateurs met elkaar verbindt.

    Zie ons huidig online gammaRolluiken, muggehorren, garagedeuren, screens.

    We kunnen u ook met volgende gamma helpen op de standaard manier van verkopen;

    Brandladders, brandkasten, trappen, trapleuningen, sloten en sleutels, branddeuren, voordeuren, aluminium ramen en deuren, pvc ramen en deuren, houten ramen en deuren, stalen ramen en deuren, binnendeuren, glazen deuren, ...

  • Wat is het Creazza netwerk?

    Creazza beschikt over een uitgebreid netwerk van vakspecialisten (plaatsers en adviseurs), die na uw aanvraag zorgen voor opmetingen en installatiewerkzaamheden. In geval u een beroep wenst te doen op de diensten van deze vakspecialist(en), kopen zij daartoe de benodigde materialen aan bij Creazza aan de gekende transparante prijzen.

  • Is Creazza een Belgisch bedrijf?

    Ja, bovendien wordt meer dan 95% van de producten die we verkopen, gefabriceerd en geassambleerd in België.

  • Hoe is de prijszetting van Creazza opgebouwd?

    Dankzij de omzet en schaalgrote van ons platform, onze geavanceerde productconfigurator en onze langdurige relaties met leveranciers kunnen we garanderen dat onze prijzen lager liggen dan wanneer u rechtstreeks zou kunnen aankopen bij de fabrikant. (zie ook de doorstreepte prijzen van fabrikanten)

  • Heeft Creazza ook nog andere webwinkels?

    Creazza bouwt volop aan online prijslijsten om andere schrijnwerkgerelateerde maatproducten te kunnen aanleveren zonder dat u op voorhand iemand moet langs laten komen. Indien u uw product niet vind, kan je steeds alsnog contact opnemen met ons waarna we u op de klassieke manier gaan helpen (opmeten/offerte/bestelbon/...). Klik hier voor het algemeen online contactformulier. Creazza heeft er ook voor gekozen om alle producten onder 1 url te bundelen en geen verschillende url's op te maken.

  • Wanneer en hoe is Creazza bereikbaar?

    Creazza is telefonisch doorlopend bereikbaar op elke werkdag tussen 9 en 17u, via het nationaal nummer 070/69.00.53. U kan ook steeds een mail sturen naar info@creazza.be of via ons online formulier.

  • Heeft Creazza extra diensten tov een ander webshops?

    Ja, Creazza kan u ter plaatse ondersteunen zodat u zeker het juiste materiaal besteld. LET OP; de opmetingskosten zijn 125 € indien er geen bestelling volgt van minimum 750 €. En Creazza heeft ook een plaatsersnetwerk verspreid over gans Vlaanderen om uw bestelde producten te plaatsen of uw huidige producten te herstellen.

  • Bestellen

  • Hoe werkt de Creazza productconfigurator?

    Het principe van onze productconfigurator is over al onze voorgestelde producten identiek;

    eerst dient u een product of productgroep te selecteren, daarna geeft u de binnen-, buiten-, dag-, afgewerkte afmetingen in, vervolgens kiest u tussen de verschillende opties en eigenschappen om daarna te kiezen voor de plaatsingsmogelijkheden (doe het zelf, vast werkpakket of totale plaatsing).

    Tot slot vult u uw persoonlijke gegevens in  en kiest u één van de betalingsmogelijkheden zodat we uw bestelling definitief kunnen afronden.

    Daarna krijgt u automatisch een bevestigingsmail en steken we uw bestelling direct in de planning van de Belgische fabrikant om zo snel mogelijk en voor 95% binnen de beloofde levertermijn het pakket bij u te leveren

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Eens u uw product op maat heeft samengesteld in de productconfigurator, kan u het product en eventuele diensten bestellen. Komt u er niet uit? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op via het nationaal nummer 070/69.00.53 of via info@creazza.be .

  • Ik heb een bijzondere configuratie nodig die ik niet kan samenstellen. Wat moet ik doen?

    Contacteer ons via het nationaal nummer 070/69.00.53 of via info@creazza.be voor een vrijblijvende offerte op maat. Je kan ook direct een afspraak maken via ons online formulier.

  • Wat is de leveringstermijn? Kan dit niet sneller?

    Omdat Creazza uw bestelling op maat laat produceren door een gespecialiseerd fabrikant, is het niet mogelijk om de leveringstermijn in te korten. Als u zo lang niet kan wachten, raden wij u aan om voor een standaard product te kiezen bij een andere leverancier.

    Na de online configuratie kan je de juiste leveringstermijn aflezen, omdat deze leveringstermijnen onder invloed van uw specificaties kan verschillen.

  • Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

    Ten laatste 5 werkdagen na ontvangst van de goederen krijgt u de aankoopfactuur toegestuurd via mail.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Het is helaas niet mogelijk om een bestelling - nadat u deze doorgestuurd heeft - nog te wijzigen of te annuleren.

  • Ik wil graag een verschillend facturatie- en leveringsadres ingeven. Kan dat?

    Dat is mogelijk. U dient beide adressen in te geven bij uw bestelling of in uw profiel.

  • Leveringen

  • Kan ik leveringen terugsturen of ruilen?

    Omdat Creazza enkel op maat gemaakte producten verkoopt, is dit helaas niet mogelijk. Producten die niet op maat gemaakt worden zullen we steeds met doorverwijzingen naar collega's aanduiden.

  • Welke zijn de garantievoorwaarden?

    Creazza biedt een standaard garantietermijn van twee jaar, bekijk onze algemene voorwaarden voor meer info.

    Voor de brandkasten is dit standaard 2 jaar.

    Voor rolluiken is er een extra garantie van 2 + 3 jaar op het geheel en 2 + 5 jaar op de Somfy motoren.

    Voor vliegenramen is dit standaard 2 jaar.

    Voor garagedeuren is er een extra garantie van 2 + 3 jaar op het geheel en 2 + 5 jaar op de Somfy motoren. 

    Voor screens en zonnewering is er een extra garantie van 2 + 3 jaar op het geheel en 2 + 5 jaar op de Somfy motoren.

  • Mijn product is geleverd, maar is niet compleet. Hoe kan dit opgelost worden?

    U doet er goed aan om de bestelde goederen en materialen grondig te controleren bij de levering. Als er bepaalde zaken zouden ontbreken, dient u ons hierover te contacteren op info@creazza.be. U mag erop rekenen dat wij vervolgens al het mogelijke doen om het probleem snel en tot uw tevredenheid op te lossen.

  • Welke zijn de leveringsmogelijkheden die Creazza aanbiedt?

    Bij het afronden van uw bestelling kunt u kiezen voor een standaardlevering of een inhuis levering. Een standaard levering houdt in dat uw bestelling wordt afgeleverd tot achter de eerste toegangsdeur. In geval de toegangsdeur te smal, of enkel toegankelijk is na verticaal transport, wordt uw bestelling voor de deur afgeleverd.

    Een inhuis levering (opgelet; hier wordt een meerprijs voor gerekend) houdt in dat de goederen binnen de woning in een ruimte naar wens worden afgeleverd. Installatiewerkzaamheden zijn niet inbegrepen.

  • Wat als ik niet thuis ben op het afgesproken leveringsmoment?

    Wij bellen een halve dag tot 1/2u op voorhand om de levering te laten doorgaan. Als u (of een door u aangewezen partij) niet aanwezig bent dan zal de chauffeur de goederen ter plaatse alsnog leveren en achter laten op een besproken plaats. Doordat wij schrijnwerk producten op maat leveren is diefstal bijna uitgesloten.

  • Ik heb de levering niet ontvangen op het afgesproken leveringsmoment. Wat nu?

    Gelieve ons hierover te berichten via info@creazza.be, binnen de 24u na het voorziene leveringstijdstip. Wij starten dan meteen een onderzoek bij de transporteur of de installateur.

  • Wat als de bestelde producten of materialen achteraf niet blijken te passen?

    Creazza zorgt dat de afmetingen van de geleverde producten of materialen precies overeenkomen met die van de bestelling, en dat binnen de toelaatbare normen.

    Als de afmetingen van het geleverde desondanks toch niet overeen komen met de afmetingen die op de bestelling vermeld werden, dan zal Creazza zo snel mogelijk de materialen kosteloos vervangen door materialen met de juiste afmetingen. Contacteer ons via info@creazza.be.